TRÓJECZKI

EDUKACJA NA ODLEGŁOŚĆ

*****************

W razie pytań prosimy Rodziców o kontakt tel. wychowawca  Jolanta Profic  608 810 505

nauczyciel Teresa Szwajdych 12 273 10 27, lub 667 787 577

********************************************************************

 Religia.

 

Dzień dobry.

 

Witam Was, chciałam byście w tym tygodniu postarali się przypomnieć sobie, jak robi się znak krzyża.

.

 

Posłuchajcie piosenki: tutaj (kliknij)  lub tutaj (kliknij) (tutaj możemy zaśpiewać piosenkę z pokazywaniem).

 

 

Na początek spróbujcie odnaleźć prawą rękę. Weźcie do niej swoją ulubioną zabawkę

 

i postarajcie się podnosić ją w prawej ręce w górę i w dół. Pamiętajcie, że tą ręką zawsze

 

wykonuje się znak krzyża.

 

Teraz dotknijcie prawą ręką czoła potem swojego serca, następnie lewego ramienia,

 

potem prawego ramienia a na sam koniec złóżcie ręce.

 

 

Proszę rodziców o przeczytanie opowiadania:

 

Podczas wakacji Julka i Jej starszy brat Karol przez tydzień byli u babci Marysi.

 

Bardzo lubią ją odwiedzać, bo babcia opowiadała im ciekawe historie ze swojego

 

 

dzieciństwa, szczególnie z czasu, gdy chodziła do szkoły. Pewnego rana zobaczyli,

 

że babcia gdzieś się wybiera.

 

- Babciu, dokąd idziesz?- zawołali jednocześnie Julka i Karol.

 

- Idę po pieczywo do piekarni. Pójdziecie ze mną?- zapytała.

 

Gdy kupili pachnący, świeży chleb, wrócili do domu, by przygotować razem śniadanie.

 

Babcia przed pokrojeniem chleba narysowała na nim znak krzyża.

 

- Babciu dlaczego tak zrobiłaś?- zapytała Julka.

 

- Aby pobłogosławić chleb, bo to dar Pana Boga- odpowiedziała babcia.

 

- A nasi rodzice przed snem robią znak krzyża na naszych czołach- przypomniał Karol.

 

- To dobry zwyczaj, gdy rodzice błogosławią swoje dzieci- z uśmiechem powiedziała babcia.

 

- Babciu mama na naszym czole robi mały znak krzyża- stwierdziła Julka.

 

- A my sami robimy duży znak krzyża, od czoła na ramionach i sercu. Ty kiedy tylko kiedy powinniśmy się przeżegnać?- zamyśliła się.

 

- Wiesz przecież, że żegnamy się na początku i na końcu modlitwy, w kościele, na katechezie - powiedział Karol.

 

 

A potem spytał:- A ty babciu, kiedy robisz znak krzyża?

 

- Kiedy przechodzę koło kościoła, krzyża lub kapliczki. Wtedy zwykle chwile modlę się w myślach.

 

- powiedziała babcia Marysia.

 

- Babciu, pokażesz nam, gdzie jest krzyż i kapliczka, przy których się modlisz?- zapytała Julka.

 

- Oczywiście, bardzo chętnie pokażę wam te miejsca- obiecała babcia.

 

Julka i Karol poszli z babcią na długi spacer. Dzieciom spodobała się kapliczka stająca przy lesie

 

i duży krzyż ustawiony na rozstaju dróg. Zrobili przy nich starannie znak krzyża i wspólnie się pomodlili,

 

a Julka zrobiła bukiet z polnych kwiatów i włożyła go do wazonu przed krzyżem.

 

 

Teraz zastanówcie się co to znaczy przeżegnać się (żegnać się). To znaczy wykonać na sobie

 

znak krzyża. Kiedy taki znak wykonujemy? (przed i po modlitwie, w kościele, na religii).

 

Na koniec pokolorujcie obrazek:  mm

 

*********************************************************

 

  Piątek 6.11.2020r

 

Stolica Polski - Warszawa.

 

1. Na początek przypomnijcie mi o czym w tym tygodniu rozmawialiśmy?

 

* O maszej miejscowości która nazywa się.....

 

* Za zadanie było też zapamiętać swój adres zamieszkania .... cudnie wierzę że każdy z was już pamięta.

 

* Każdy z nas mieszka w kraju który nazywa się  ..... brawo!

 

* Jak nazywa się miasto od krórego pochodzi nazwa tańca krakowiak?...

 

* A z jakiej rzeki smok pił wodę aż pękł?  Super - mam nadzieję, że wiecie a jeżeli nie to wam Rodzice powiedzą.

 

2. Poznaliśmy też piosenkę Jesteśmy Polką i Polakiem. 

 

* Proszę spróbujcie ją zaśpiewać, podczas refrenu klaszczcie rytmicznie.

 

* Zwróćcie uwagę na trzecią zwrotke, o jakim mieście opowiada?

 

* Dziś pora na kolejne bardzo ważne miasto - nożna powiedzieć takie najważniejsze w kraju nazywa się Warszawa

 

i jest  stolicą bo tam mieści sie rząd, sejm, prezydent itp.

 

3. W Warszawie jest metro czyli podziemna kolej. Zobaczcie jak wygląda tutaj (kliknij)

 

4. Zabawa Pociąg do piosenki Maszynista Zuch tutaj (kliknij)

 

5. Miasto Kraków łatwo rozpoznać po zamku Wawel, a Warszawę po Królewskim Zamku i Kolumnie Zygmunta.

 

Kto chce więcej zdjęć Warszawy można pooglądać tutaj (kliknij)

 

 

     1200px Krakau Wawel Wisla zamek krolewski w warszawie 213782

 

 6. Może ktoś chce odnależć 6 szczegółów w obrazkach zamku? karta pracy: tutaj (kliknij)

 

 

unnamed

7. Na zakończenie kto chętny niech zbuduje z klocków zamki: mały i duży, oraz wieżę niską i wysoką.

 

**************************************

 

Angielski

Hello kids!

Zapraszam Was do wspólnej zabawy przy muzyce. tutaj (kliknij)

 

Pamiętacie jaką mamy teraz porę roku? A kto z Was pamięta jak to powiedzieć po angielsku? Oczywiście autumn. Jesień to idealny czas aby obserwować zmiany w przyrodzie, również pogoda zmienia się bardzo często. Obejrzyjcie teledysk aby poznać nowe słowa: tutaj (kliknij)

 

How’s the weather today? Jaką mamy dzisiaj pogodę? Wyjrzyjcie przez okno i sprawdźcie.

22

****************************************

 

Czwartek 05.11.2020r

 

Krakowiak i Krakowianka

 

1.Zagadka słuchowa „Co to za melodia?” dziecko słucha fragmentu nagrania i próbuje odgadnąć
 
 nazywę tańca? (w przedszkolu już poznaliśmy krakowiaka) tutaj (kliknij)
 
2. Strój ludowy krakowski - oglądanie i nazywanie części stroju krakowianki i krakowiaka na ilustracji.
 
krakowski damski opis  krakowski meski opis
 
3. Zabawa taneczna Krakowiaczek jeden. Dziecko tańczy cwałem po obwodzie koła z rękami na biodrach do piosenki tutaj (kliknij)
 
4. Zabawa „Ubieramy parę krakowską” karta pracy do druku tutaj (kliknij). Zadaniem dziecka jest wyciąć elementy a następnie nakleić na postać.
 
5. Zabawa pantomimiczna Jak rozweselić króla?
 
W pewnym królestwie żył sobie król, który nigdy się nie uśmiechał.
W pałacu królewskim ściany były szare i puste, a wokół panowała cisza
i ciemność. Król smucił się bardzo, że jest tak smutno i nudno. Wielu śmiałków
przybywało do pałacu, aby rozweselić króla, ale nikomu się nie udało.
 
Spóbujcie rozweselić króla, robcie śmieszne gesty i miny. Komu się uda?
 
6. Gimnastyka tutaj (kliknij)
 
Powodzenia z pewnością coś Wam sie spodoba. Pozdrawiam!
 

 

 ******************************************************************

 

Środa 4.11.202r

 

Legenda o smoku Wawelskim

 

Poznawaliśmy nasze miasto, mam nadzieję, że juz wszyscy zapamiętali jak sie nazywa i znaja swój adres

 

-  proszę powtórzcie jednak dla utrwalenia!

 

1.Dziś chcę was zaprosić  na wycieczkę pociągiem, oczywiście w zabawie!

 

Co musimy zrobić przed wyjazdem? Jakie macie propozycję?..............

 

Super, każdy ma trochę racji. Ja jednak proszę ubierzcie się odpowiednio do dzisiejszej pogody,

 

zabierzcie do plecaka to co wam będzie potrzebne. Kupcie bilet, zajmijcie miejsce w pociągu, który pojedzie do Krakowa.

 

 

2.Robimy pociąg z kims z domowników i jedziemy przy muzyce Maszynista Zuch tutaj (kliknij)

 

3. Dojechaliśmy do Krakowa teraz zajmujemy wygodne miejsca, aby oglądnąć legendę o smoku tutaj (kliknij)

 

4. Teraz odpowiedzcie na kilka pytań:

 

Jak nazywał się król w królestwie Wiślan? 

Kto był postrachem królestwa i dlaczego?

W jaki sposób Skuba pokonał smoka?

Skąd pochodzi nazwa smok Wawelski?

 

Myślę ze odpowiedzieliście na pytania, teraz wracamy do domu również pociągiem przy naszej ulubionej piosence Maszynista zuch - jedziemy!!!

 

5.Kto jeszcze popracuje? Była legenda o smoku to z rolki po papierze toaletowym zachęcam zrobić żabę,

 

nie żabę! SMOKA! (coś mi tu jakieś chochliki mieszają).

 

 

Może takiego:

  smok1   DSC07827  

 

Rolkę można okleić papierem lub pomalować dowolnie, paski "ognia" wytnijcie z bibuły, kolorowej gazety,

 

zróbcie ze wstążki itp. Ważne, aby to była praca dzieci. Rodzic tylko pokazuje i chwali :)

 

Życzę powodzenia, zróbcie zdjęcia chcę zobaczyć wasze prace, PA.

 

byebye490603

************************************************

 

Wtorek 03.11.2020r

1. Wczoraj bawiliście się przy piosence dziś chciałabym, abyście nauczyli się refrenu tutaj (kliknij)

2. Teraz powiedzcie czy ta piosenka jest wesoła czy smutna? - wesoła

czym ona opowiada? 

- Tak piosenka jest o Polsce, ale również o nas wszystkich o Polakach. O Polce - dziewczynce i chłopcu -Polaku.

 

Ten kto urodził się i mieszka w Polsce, najczęściej jest właśnie Polakiem.

3. Lubicie zagadki! Jest i zagadka!

  • * Zobaczcie te trzy obrazki, powiedzcie na jakim tle jest kontur Polski? tutaj (kliknij)

  • * Popatrzcie też na te obrazki,  tutaj (kliknij)

  • Posłuchajcie refrenu i pierwszej zwrotki piosenki, uważnie słuchajcie.

  •  

  • - O jakiej części Polski opowiada?

  • - Który z tych obrazków wybierzecie, który będzie pasował do treści?

  • 4.Zaśpiewajcie refren raz wesoło, a raz smutno, cicho lub głośno - tak jak czasem śpiewamy w przedszkolu.

  • 5.We wtorki zawsze mamy zajęcie plastyczne.

  • Proszę więc narysujcie siebie, chłopca lub dziewczynkę.

  • Nie zapomnijcie o wszystkich częściach ciała, używajcie również wielu kolorów bo przecież macie kolorowe ubrania na sobie, prawda?

  • Komu samodzielne narysowanie sprawia trudność to proponuję - rysujcie postać wg wzoru.

  • Jeśli Rodzic ma możliwość drukowania to można wydrukować kartę pracy tutaj (kliknij) 

  • (a może  Rodzic narysuje wzór chłopca czy dziewczynki? tak będzie jeszcze prościej:)

  • Życzę Wam powodzenia!

 

**********************************

Poniedziałek 02.11.2020r

  • 1. Dziś porozmawiamy o miejscowości w której mieszkamy, lub miejscowości w której jest Wasze przedszkole.

  •  Czy już wiecie jak się nazywa nasza miejscowość? Czy to jest miasto czy wieś? - Sułkowice! Tak,  przy okazji utrwalcie swoj adres zamieszkania -to jest bardzo ważne, aby bez problemu odpowiedzieć gdzie mieszkacie.

  •  2. Pooglądajcie więc zdjęcia tutaj (kliknij)i nazywajcie te miejsca, czy ktoś widzi nasze przedszkole? Jakich miejsc nie ma na tych zdjęciach? Porozmawiajcie na temat charakterystycznych miejsc w naszej miejscowości.

  • 3. Proponuję, aby Rodzic wydrukował jeden z obrazków tutaj (kliknij) przedstawiających charakterystyczne miejsce w naszej miejscowości, dziecko  potnie po śladzie nożyczkami, a następnie ułoży w całość i naklei na kartkę.

  •  Jeśli nie macie możliwości wydrukowania to proszę aby dzieci cięły nożyczkami dowolne obrazki z gazet (ważne aby ćwiczyły tę umiejętność).

  • 4. Zabawa w sferze ruchu Dotknij czegoś...

  • Dzieci biegają w trakcie piosenki tutaj (kliknij) -  prowadzący robi pauzę w muzyce i mówi np. dotknij czegoś, co jest: okrągłe, czerwone. Dzieci odnajdują i dotykają przedmiot o wskazanych cechach. (Podczas zabawy z dziećmi starszymi możemy podawać jednorazowo większą ilość cech).

  • 5. Na koniec gimnastyka tutaj (kliknij)
  • Powodzena!!